Основоположні принципи оцінювання
Форми оцінювання
Приклад річного плану оцінювання початкової школи
Техніки формувального оцінювання
Щоденні 5
Приклад портфоліо з онлайн-курсу для вчителів та керівників шкіл «Про дистанційний та змішаний формати навчання»:
Таксономія цілей Блума
Вербальні шаблони для зворотнього зв'язку
Техніки самооцінювання
Зразки блоанків самооцінювання
Оцінювання компетентностей: ідеї вчителів-пілотників
1. Вільне опанування державної мови:
- спостереження за спілкуванням учнів під час навчання та в позакласній діяльності;
- ранкові зустрічі класу з учителем (докладніше за покликанням: nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/);
- оцінювання у процесі проведення конкурсів з української мови та літератури;
- написання есе;
- дослідження медіа, створення медіатекстів і медіапродуктів.
2. Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами:
- спостереження за вільним спілкуванням під час проведення тижнів мов;
- спостереження за спілкуванням учнів у позакласній діяльності;
- питання на розуміння тексту після читання літературних творів;
- тести на основі літературних творів;
- спостереження за спілкуванням іноземною мовою під час навчальних подорожей.
3. Математична компетентність:
- спостереження за застосуванням математики в життєвих ситуаціях;
- застосування математичних умінь на інших навчальних предметах;
- спостереження за логічністю міркувань та аргументації під час діалогів і дискусій;
- спостереження за обчислювальними навичками в повсякденних ситуаціях;
- спостереження динаміки уміння бачити різні шляхи розв’язання проблем;
- спостереження за умінням виявляти прості математичні залежності в навчальних та життєвих ситуаціях;
- спостереження за практичними вимірюваннями;
- спостереження за виявами просторового мислення учнів під час конструювання;
- спостереження за процесом створення моделей.
4. Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій:
- оцінювання уміння пояснювати природні явища та технологічні процеси;
- створення учнями інтелект-карт, моделювання з використанням конструктора Lego;
- спостереження за раціональним використанням ресурсів;
- успішність виконання екологічних та дослідницьких проєктів;
- спостереження вміння спостерігати та досліджувати, експериментувати;
- фіксація виявів ініціативи учнів щодо організації досліджень;
- успішність виготовлення технологічних карт.
5. Інноваційність:
- спостереження за продукуванням учнями нових ідей;
- оцінювання уміння розв'язувати проблемні ситуації;
- оцінювання здатності генерувати нові ідеї;
- успішність виконання проєктних робіт.
6. Екологічна компетентність:
- участь у різноманітних екологічних акціях;
- створення екопродуктів;
- спостереження успішності участі в екологічних пробігах, квестах.
7. Інформаційно-комунікаційна компетентність:
- завдання на пошук інформації, її впевнене та критичне використання, обробку;
- завдання на систематизацію та узагальнення інформації;
- завдання на застосування алгоритмів;
- спостереження за використанням ІКТ у життєвих ситуаціях;
- спостереження за використанням ґаджетів для особистісного розвитку.
8. Навчання протягом життя:
- завдання, що передбачає уміння визначати власні навчальні цілі;
- спостереження за самостійністю виконання завдань;
- спостереження за плануванням власної діяльності;
- завдання на оцінювання уміння передбачати результат свого навчання;
- самооцінювання результатів власної діяльності.
9. Громадянські та соціальні компетентності:
- спостереження уміння взаємодіяти, співпрацювати з іншими;
- активна участь у соціальних проєктах;
- спостереження за учнями під час ранкових зустрічей;
- завдання щодо вироблення правил у різних соціальних ситуаціях;
- участь в учнівському самоврядуванні;
- спостереження за виявами поваги до прав інших і визнання інакшості;
- спостереження за виявами толерантності.
10. Культурна компетентність:
- спостереження за поведінкою учнів під час відвідування музеїв, театрів, виставок;
- завдання на аналіз та інтерпретацію творів мистецтва;
- спостереження самовираження у творчій діяльності;
- участь у творчих фестивалях.
11. Підприємливість та фінансова грамотність:
- творчі завдання, що передбачають ініціювання ідей, врахування ресурсів, планування;
- спостереження за умінням брати відповідальність за власні рішення;
- участь у проєктах різної тематики;
- оцінювання уміння бачити ризики;
- спостереження за лідерськими виявами під час роботи у групах;
- участь в організації та проведенні шкільних ярмарків.