01 серпня 2021

Оцінювання без знецінювання

 Основоположні принципи оцінювання

 
Форми оцінювання

 

Приклад річного плану оцінювання початкової школи

 
Техніки формувального оцінювання

 
Щоденні 5

 
Таксономія цілей Блума
 

Домени таксономії блума з відповідними дієсловами

 
Вербальні шаблони для зворотнього зв'язку
 
Техніки самооцінювання

 
Зразки блоанків самооцінювання

 

Оцінювання компетентностей: ідеї вчителів-пілотників

1. Вільне опанування державної мови:

  • спостереження за спілкуванням учнів під час навчання та в позакласній діяльності;
  • ранкові зустрічі класу з учителем (докладніше за покликанням: nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/);
  • оцінювання у процесі проведення конкурсів з української мови та літератури;
  • написання есе;
  • дослідження медіа, створення медіатекстів і медіапродуктів.

2. Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами:

  • спостереження за вільним спілкуванням під час проведення тижнів мов;
  • спостереження за спілкуванням учнів у позакласній діяльності;
  • питання на розуміння тексту після читання літературних творів;
  • тести на основі літературних творів;
  • спостереження за спілкуванням іноземною мовою під час навчальних подорожей.

3. Математична компетентність:

  • спостереження за застосуванням математики в життєвих ситуаціях;
  • застосування математичних умінь на інших навчальних предметах;
  • спостереження за логічністю міркувань та аргументації під час діалогів і дискусій;
  • спостереження за обчислювальними навичками в повсякденних ситуаціях;
  • спостереження динаміки уміння бачити різні шляхи розв’язання проблем;
  • спостереження за умінням виявляти прості математичні залежності в навчальних та життєвих ситуаціях;
  • спостереження за практичними вимірюваннями;
  • спостереження за виявами просторового мислення учнів під час конструювання;
  • спостереження за процесом створення моделей.

4. Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій:

  • оцінювання уміння пояснювати природні явища та технологічні процеси;
  • створення учнями інтелект-карт, моделювання з використанням конструктора Lego;
  • спостереження за раціональним використанням ресурсів;
  • успішність виконання екологічних та дослідницьких проєктів;
  • спостереження вміння спостерігати та досліджувати, експериментувати;
  • фіксація виявів ініціативи учнів щодо організації досліджень;
  • успішність виготовлення технологічних карт.

5. Інноваційність:

  • спостереження за продукуванням учнями нових ідей;
  • оцінювання уміння розв'язувати проблемні ситуації;
  • оцінювання здатності генерувати нові ідеї;
  • успішність виконання проєктних робіт.

6. Екологічна компетентність:

  • участь у різноманітних екологічних акціях;
  • створення екопродуктів;
  • спостереження успішності участі в екологічних пробігах, квестах.

7. Інформаційно-комунікаційна компетентність:

  • завдання на пошук інформації, її впевнене та критичне використання, обробку;
  • завдання на систематизацію та узагальнення інформації;
  • завдання на застосування алгоритмів;
  • спостереження за використанням ІКТ у життєвих ситуаціях;
  • спостереження за використанням ґаджетів для особистісного розвитку.

8. Навчання протягом життя:

  • завдання, що передбачає уміння визначати власні навчальні цілі;
  • спостереження за самостійністю виконання завдань;
  • спостереження за плануванням власної діяльності;
  • завдання на оцінювання уміння передбачати результат свого навчання;
  • самооцінювання результатів власної діяльності.

9. Громадянські та соціальні компетентності:

  • спостереження уміння взаємодіяти, співпрацювати з іншими;
  • активна участь у соціальних проєктах;
  • спостереження за учнями під час ранкових зустрічей;
  • завдання щодо вироблення правил у різних соціальних ситуаціях;
  • участь в учнівському самоврядуванні;
  • спостереження за виявами поваги до прав інших і визнання інакшості;
  • спостереження за виявами толерантності.

10. Культурна компетентність:

  • спостереження за поведінкою учнів під час відвідування музеїв, театрів, виставок;
  • завдання на аналіз та інтерпретацію творів мистецтва;
  • спостереження самовираження у творчій діяльності;
  • участь у творчих фестивалях.

11. Підприємливість та фінансова грамотність:

  • творчі завдання, що передбачають ініціювання ідей, врахування ресурсів, планування;
  • спостереження за умінням брати відповідальність за власні рішення;
  • участь у проєктах різної тематики;
  • оцінювання уміння бачити ризики;
  • спостереження за лідерськими виявами під час роботи у групах;
  • участь в організації та проведенні шкільних ярмарків.

Матеріали до проведення зустрічей з учнями та батьками