• Навчаючи дитину калiграфiчно писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi зору (короткозорiсть, далекозорiсть),
вiдхилення в моторицi (тремтiння
пальцiв, посмикування руки пiд час письма i т. iн.).
• Кожне заняття
починається з перевiрки правильностi сидiння
дитини, положення ручки або олiвця в руцi, розмiщення
зошита на партi або столi та його перемiщення пiд час
письма. Це сприяє профiлактицi порушення
постави i зору дитини, пiдвищенню працездатностi, формуванню правильного та швидкого
письма.
• У процесi занять звертайте увагу на те,
наскiльки чiтко дитина обводить контури фiгур, лiнiї вiзерункiв, малює i пише злiва направо.
• Пiд час
роботи над написанням лiтер звернiть увагу дитини на елементарний склад букв,
допоможiть їй видiляти найпростiшi графiчнi одиницi, проведiть ритмiчне
прописування цих елементiв спочатку в повiтрi, а потiм за допомогою ручки.
• Орiєнтуйте
маленьких школярiв на правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу
пiд час написання букв i слiв.
• Навчайте
дiтей писати чисто, без помарок, не заходити на поля, не обводити букви двiчi.
Таке письмо сприятиме вихованню охайності, працьовитості, сумлiнностi та
старанностi у виконаннi будь-якої роботи.
• Виконуючи з
дитиною роботу з написання слiв, нагадуйте їй про лексичне значення слова та
необхiднiсть дотримуватися правил орфографiї.
• Пам’ятайте:
безперервне письмо не повинно тривати довше п’яти хвилин.
• Через кожнi
7 - 10 хвилин роботи з прописами необхiдно проводити фiзкультхвилинки
тривалiстю 1,5 - 2 хвилини, а також спецiальнi пiдготовчi вправи для розвитку
пальцiв, кистi, передплiччя руки.
• Формування графiчних
навичок — процес складний i тривалий. Дитина, зображуючи найпростiшi елементи
тiєї чи iншої букви, докладаї максимум зусиль, емоцiйно переживає свої невдачi.
Тому необхiдно враховувати настрiй дитини, вчасно приходити їй на допомогу.
• Не забувайте
похвалити дитину, заохотити її стараннiсть.
• Ваша
постiйна увага, пiдтримка та активна допомога в оволодiннi навичками письма
нададуть дитинi впевненостi у своїх силах i можливостях.